M&MDesigns

Waar creativiteit centraal staat !

Lunch Salade

Een reactie plaatsen

Mijn voornemen voor het nieuwe jaar is zoals bij zoveel mensen om wat kilootjes kwijt te raken . Niet de makkelijkste opgave als je glutenvrij moet eten en ook nog eens niet veel kan sporten 🙂 maar we doen wat we kunnen en dus maakte ik deze heerlijke salade als lunch ! ik deed er een klein geroosterd boterhammetje bij met een likje boter maar dat hoeft natuurlijk niet !

IMG_20160105_121941

p.s achteraf was de salade een beetje veel voor mij alleen

Ingredienten 2 personen:

  • 4 middel eitjes ( 2 eitjes per persoon )
  • twee grote handen sperzieboontjes ( 1 hand per persoon )
  • 1 kleine kipfile ( een halve per persoon )
  • 20 cherry tomaatjes ( ongeveer 10 per persoon )
  • IJsbergsla , dit is per persoon verschillend de een eet meer dan de ander .

Bereidingswijze :

1 Haal de puntjes van de boontjes af , en kook deze in een ruime pan water beetgaar . 2 Kook de eitjes 10 min dan zijn ze hard maar toch nog een beetje zacht . 3 Zet nog een pan water op voor de kipfile hierin kook je ongeveer 10 min lang je kipfile , als je hem uit het water haalt moet die al een beetje uit elkaar vallen . 4 Pluk de kipfile uit elkaar of snijd hem in kleine blokjes wat je zelf het fijnste vind . 5 Snijd de cherrytomaatjes doormidden en hussel dit allemaal door elkaar . Dit deel van de salade maak ik vaak de avond van te voren dan is het lekker koud de volgende dag en verlept de sla niet . De volgende dag als je het op gaat eten hussel je het door de sla en kun je er lekker van gaan smullen .

Ik eet het zonder dressing en mijn vriend doet er graag een honing mosterd dressing op ! Mocht je nou toch een dressing erop willen kun je er ook een simpel en snel maken van een beetje mosterd olie en azijn even door elkaar kloppen en er over heen sprenkelen .

Geef een reactie

